Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny przypomina, że do 22 lutego 2015 r. apteki prowadzące sprzedaż przez internet są zobowiązane do przekazania dodatkowych informacji o prowadzonej działalności.
Zgodnie ze zmianami w ustawie Prawo farmaceutyczne z dnia 8 lutego 2015 r. wprowadzonymi w życie ustawą z 19 grudnia 2014 r. o zmianie ustawy Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2015, poz.28).
Mając na uwadze artykuł 6 ww. ustawy, podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną albo punkt apteczny, jeżeli prowadzi wysyłkową sprzedaż produktów leczniczych wydawanych bez przepisu lekarza, ma obowiązek zgłosić po raz pierwszy do właściwego miejscowo wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego, nie później niż w ciągu 14 dni od dnia wejścia w życie ustawy, informacje, o których mowa w art. 68 ust. 3b ustawy Prawo farmaceutyczne.
Informacje zawarte w art. 68 ust. 3b ustawy Prawo farmaceutyczne obejmują:
1) firmę oraz adres i miejsce zamieszkania albo firmę oraz adres i siedzibę podmiotu, na rzecz którego zostało wydane zezwolenie na prowadzenie apteki ogólnodostępnej albo punktu aptecznego, z tym że w przypadku gdy tym podmiotem jest osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, zamiast adresu i miejsca zamieszkania tej osoby - adres miejsca wykonywania działalności gospodarczej, jeżeli jest inny niż adres i miejsce zamieszkania;
2) adres prowadzenia apteki ogólnodostępnej albo punktu aptecznego;
3) nazwę apteki ogólnodostępnej albo punktu aptecznego, jeżeli taka jest nadana;
4) adres strony internetowej, za pomocą której apteka ogólnodostępna albo punk apteczny prowadzą sprzedaż wysyłkową produktów leczniczych;
5) numer telefonu, faksu oraz adres poczty elektronicznej;
6) datę rozpoczęcia działalności, o której mowa w ust. 3.
Podmioty prowadzące wysyłkową sprzedaż produktów leczniczych zobowiązane są do złożenia informacji do 22 lutego 2015 r.
|